Skip to content Skip to footer

Arise TV Defends Rufai Oseni Amidst Calls For Dismissal

The Board of Editors of This Day Newspaper and Arise Television on Monday, December 12, 2022, said it has received two separate requests from top members of the All Progressives Congress (APC) campaign organisation to lay two news reporters off their positions.  APC asked that the board move This Day Editor, Shaka Momodu, and The Morning Show co-host on Arise News, Rufai Oseni, from their current positions “to stop the attacks or get a reprieve from a future Bola Tinubu presidency”. In a joint statement titled: “Tinubu and ThisDay/Arise Media Group and the Attack on Free Speech”, the media organisation said they would not give into pressure from the ruling party, APC.

“The Boards of Editors of This Day Newspapers and the Arise News Channel would like to state without equivocation that we do not fire journalists because of their views.“Facts are sacred and opinions free is the age-old dictum to which all free-thinking men subscribe.

We allow our editors the freedom to air their opinions unfettered and have created The Office of the Ombudsman to take any complaints and discipline any abuse of office by any of our staff members,”. Arise TV’s statement reads in part. Their personal attacks (on both reporters) intensified since the publication in the This day edition of 18th November, 2022 were pointed out by the editors of the death of one Mueez Adegboyega Akande, a Tinubu associate mentioned as being involved, by US authorities, in a drug trafficking investigation of the APC candidate in 1993.

Show CommentsClose Comments

Leave a comment